Full moon party



Kong hade sålt restaurangen och rummen. Shiila var från Australien och hon tog över med en vänligt inkännande hand. Jag trodde att Kong skulle vara sentimental men han verkade bara glad. Han hade bestämt sig för att följa med till Koh Chang. ”Det är första gången jag är utomlands och jag har ett nytt pass”, sade han och skrattade förväntansfullt.
   Det var full moon party i vår trädgård. Andy och Zen hade med hjälp av Emelie riggat högtalare och discjockeybås i två dagar, delat ut flyers, hängt upp ballonger och ställt fram bord och extrastolar. Det låg en stilla men tveklös doft av förväntan i luften.
   Vi sög på våra limeskal efter den första tequilan, Claas ruskade på huvudet och sade, ”Jag tror att jag såg djävulen”.
   Vi satt uppe sent den kvällen och även om jag inte precis är ett techno-freak var det en bra stämning. Vi tog in mer tequila, Claas, Klaus, Ove och jag, och Shiila kom och satte sig med en bandana runt huvudet. Hon verkade vara en trevlig dam men jag gissade att hon också kunde vara bestämd och envis om hon var på det humöret.   
   ”Hur känns det att ta över här?
   ”Det är lite nervöst, men jag tror det ska gå bra. Om tre eller fyra månader vet jag.”
   ”Du vet att Kong ska hänga med till Koh Chang?”
   ”Jag hörde talas om det. Han ska kolla på bungalows. Men sedan kommer han tillbaka till Sihanoukville. Han ska driva det här stället i två månader till så att jag hinner skaffa fram pengarna, and get started.”
   ”Ja. Och sedan har han en ny grej på gång, en femton tjugo bungalows på andra sidan vägen. Men jag tror att han vill åka och se hur det är där, på Koh Chang, och hämta hem lite idéer.” Kanske var det för att Kong ville se sig omkring så mycket som möjligt som han ikväll hade målat extrapar med ögon både i pannan och på kinderna.
   Andy hade tagit LSD och han var självlysande i sina kroppsmålningar som lyste i neon där han dansade i timmar i sanden framför högtalarna.
   Nästa dag sade Emelie, ”Jag har fått jobb här på Sunlord så jag stannar kvar ett tag”.
   ”Bra för dig! Jag gillar det här stället.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0