Mannen som zappade

Det var när jag gick igenom TV-tablån som jag förstod att jag skulle bli tvungen att resa långt bort.  
   Riksdagsdebatten malde hypnotiskt om lågkonjukturen tills jag trodde att den ekonomiska krisen var mitt eget fel, reprisen av Hål i väggen fjantade sig och Martha Stewart klippte och klistrade så att publiken skrek i extas.
   Till och med Simpsons hade fastnat i en loop av repriser, och det var väl kanske där gränsen gick. U hade en gång sagt att hon planerade sitt liv efter de gula rackarna och jag märkte att jag gjorde likadant.
   Men när jag väl hade tittat på en uppsjö av kanaler om hur det går till därute i världen och sedan hade tröttnat på det fanns det bara en sak att göra och det var att åka ut och se hur världen, eller i alla fall en del av den, fungerade, med egna ögon. Jag förstod snabbt att det var ett ambitiöst projekt, för hur skulle jag klara mig utan TV?
   Jag vet inte. Det är ett experiment. Och det kan gå hur som helst.     

Kommentarer
Postat av: Moa

haha, bra skrivet dad! nu byter jag kalmar mot göteborg under helgen. När det gäller min resa så har jag haft mkt kontakt med STA och Kilroy. Det verkar lösa sig till det bästa!! Jag drar kanske redan den 16 november, när du drar. Kanske kan vi ta våra coola väskor och åka tillsammans upp till Sthlm?

love u.

2009-11-06 @ 11:29:32
URL: http://eskimoe.webblogg.se/
Postat av: Magnus

Ska bli kul att följa din resa. Hoppas få lite tips från dig om trevliga ställen. Ha en trevlig semester. Vi får väl ta en pilsner när du kommer hem. /Magnus

2009-11-07 @ 18:29:56
Postat av: Tom

Må kraften va'med dig, så du inte drabbas av något alltför exotiskt.Wright and tell.

2009-11-25 @ 18:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0