Slappardag

”Jag var tvungen att faktiskt bära hem Jessie igår”, sa Adrian.
   ”Det gjorde han”, sa Jessie. ”Och innan det sov jag två nätter i rad i djungeln. Jag bara gick och hittade inte hem.
   ”Och det var ju okay, det var bara det att han låste in mig i hyddan och tog nycklarna med sig.”
   Patrick bodde granne med mig och han hade en gitarr som jag fick spela på. Vi satt på min veranda och drack en liten flaska whisky och sedan tog vi gitarren till Joy Cottage och satte oss på dynorna. Jag gick upp och spelade en låt. Patrick tog över och spelade tre låtar.
   Yoric var från Holland och han hade skrapat upp sig rejält. ”Jag körde en skooter och det var lite grus i en kurva. Det var inget speciellt men jag fick åka och sy fyra stygn.” Jag tittade på hans blåslagna ansikte. Knäna och armarna var såriga men han hade klarat sig utan hjärnskakning.
   Lisbet kom från Örebro och hade hyddan bredvid min. Hennes vänner hade åkt och jag gissade att hon var lite ledsen. Vi tog en öl och gick tillbaka till hyddorna. Hon borrade näsan i min skjorta.
   Nästa dag var vi bakfulla och låg halva dan under fläkten med fötterna i luften och bara larvade oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0