Joy Cottage

Jag började lära mig att hushålla med energin. Det var bra att söka sig till skuggan från den obarmhärtiga solen på dagarna, för på kvällen förändrades scenen och det sociala umgänget vaknade till liv.
   Det var livemusik på Joy Cottage för andra kvällen i rad. Ricki satt och spelade, kompad av Cesar från Mexico. Jag satt med Maria även denna kväll. Hon var från Aten och hade rest runt i fyra månader på egen hand. Hon var tjugosju och fantastiskt vacker och jag tänkte att hon kanske hängde ihop med mig, just på grund av att jag hade bestämt mig för att sluta försöka ragga. ”Det är nåt med resandet som gör mig känslosam”, sa jag. ”Det är alltid nära till skrattet, men också ibland nära till tårarna.”
   ”Jag vet”, sa hon. ”Jag brukade gråta varje dag när jag var i Vietnam. Det finns en massa krymplingar där, du vet.”
   Vi gick ner till Ting Tong och det var några där som vi kände igen. Jag sa att jag bara skulle hämta mer pengar och gick till hyddorna och på vägen träffade jag Kicki, och bestämde mig för att följa med henne till Ohm Bar.
   Det hade kommit ett nytt busslass med horor från Bangkok och det var skönt att ha Kicki med mig för då var det ingen som jobbade på mig.

 


Kommentarer
Postat av: Caisa

Tjena! Du har det verkligen nice!! Take care!

C.

2009-12-16 @ 19:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0