Gitarrpraktik

Patrick var hygglig nog att låna ut sin gitarr till mig. Jag övade i två dar men och det började sätta sig. Jag träffade Frank som var från Lyon. Han hade en dotter som var lika gammal som min och han visade bilder på henne. Hon var vacker, fast pappa var inte riktigt det. Jag berättade att jag nyss gick in på Moas blogg och skrattade så att folket på internetcafèt vände sina huvuden åt mitt håll.
   Igår var vi ett gäng på sju personer och vi gick upp till huvudgatan och satte oss på en restaurang. Mike var från Paris och berättade att han skrev filmmanuskript. ”Här skriver jag på dagarna och festar på nätterna”, sa han och tog en klunk Chang. Han hade en grej på gång som skulle filmas nästa år men han ville inte tala om vad den hette. Vi åt gott och sedan gick jag ner till Stone Free, och mycket riktigt – ölen serverades i stora kaffemuggar på grund av kungens födelsedag.
   Människor reste och människor anlände. Ofta kom de från Bangkok och det syntes på dem för de var uppfyllda av en rastlös energi. Jaana kom från Finland och hon var egentligen rätt häftig fast hon var lite vulgär. ”Och vad ska du göra här?” undrade jag. ”Jag ska sola och slappa och skaffa mig en tillfällig pojkvän”, sa hon och skrattade. Jag gissade att det inte skulle bli jag.  


Kommentarer
Postat av: moa

Jag gillar att du gillar, min blogg. Din är rolig också, samma humor kanske? love u

2009-12-14 @ 04:37:55
URL: http://eskimoe.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0